Kommentarer: 15    Postet: 05.11.2012   Klokken: 21:23   Kategori: Kosthold

Hei p deg! :)

Jeg skal som dere vett (dere som flger meg) gifte meg neste r :) P grunn av det, og fordi jeg ikke trives med den kroppen jeg har n, prver jeg g ned i vekt. Men det er ikke s lett! Jeg er flink noen uker, s skeier jeg ut litt og s er det vanskelig komme "p rett spor igjen".. Noen som kjenner seg igjen? :)

Til n har jeg ikke gtt p noe diett, men spist generelt sunn mat.. Men som sagt s er det altfor lett for meg skeie ut nr jeg ikkje har noe bestemt plan eller kosthold. S jeg vurderer sterkt begynne med lavkarbo kosthold.. Noen av dere som har gtt/gr p det? :)

Jeg tror det kan funke for meg fordi jeg liker mye av den maten man har lov spise og fordi jeg da vil ha en fast "plan" flge. Og forhpentligvis gi det reultater :)

Hva tror dere? :)

    Kommentarer: 15    Postet: 05.11.2012   Klokken: 21:23   Kategori: Kosthold
Anitas skriverier   Postet: 05.11.2012  kl:21:33
DU er vakker uansett - husk det :)

Min mening er at det virker som om at lavkarbo ikke er en diett, men en endring av livsstil. Skal du g p diett tror jeg heller at Grete Rode er tingen. Litt mindre av vanlig mat, og trening.

St p - er s spennende lese om dine bryllupsforberedelser.

Ha en strlende kveld :)
Christina Kolberg   Postet: 05.11.2012  kl:21:39
Kjenner meg igjen! Skulle gjerne gtt litt ned selv, men er altfor glad i god mat og stsaker.

Har ikke prvd noen "kurer", men begynner trene n og jeg har ikke tenkt til kutte ned p noe bare trene her:-)
abtmamma   Postet: 05.11.2012  kl:21:42
Anitas skriverier: , tusen takk! Koselig hre :)
Ja, Grete Roede har jeg ogs vurdert, men n har jeg verken tid eller penger til kurs.. Og er klar for en livsstilendring! ;)
Ha en flott kveld du ogs! :)
abtmamma   Postet: 05.11.2012  kl:21:43
Christina Kolberg: Ja, ikkje sant! At det skal vre s vanskelig! Hehe ;)
Lykke til med treningen, st p! :)
Catrine   Postet: 05.11.2012  kl:22:34
Da ville jeg heller gtt for grete roede kost. Det er jo normal sunn kost. Jeg kan godt fortelle en del om det, for jeg var flink en stund og gikk bra ned i vekt. gjennomsnitt ca 1 kg i uka. slik som de annbefaler. siden det ikke er bra g for fort ned. Jeg mener at man fint kan klare gjennomfre det helt uten g p kurs. Det er masse info p nettsidene deres, og andre ting kan du f sprre meg om, s skal jeg svare s godt jeg kan. Jeg syns ikke kurset var verdt pengene i det hele tatt.. Selv om jeg gikk ned i vekt..

De har ulike "menyer" ettersom hvor mange kalorier man trenger i lpet av en dag. Det regner man ut i forhold til alder og treningsmengde. Jeg kan godt regne det ut for deg, hvis du vil.

mange havner p meny 2.

Jeg ble regnet til meny nr 3, den ser slik ut:

Frokost: 220 kcal

Lunsj: 330 kcal

Mellommltid: 110 kcal

Middag: 600 kcal

Kvelds: 220 kcal

+ melkeprodukter: 200 kcal

+ Frukt: 200 kcal

Ja-grnnsaker: Ingen grense

2 frimerker: 50 kcal

Et frimerke er 25 kcal. Du kan selv velge om du vil unne deg litt ekstra hver dag eller om du vil spare disse frimerkene til helgen. I lpet av en uke tilsvarer disse frimerkene 350 kcal. Du kan bruke de til en liten sjokoladebit eller noe smtt ved siden av kaffen i hverdagen eller spare de opp for kunne ta et glass vin til helgen.

Eksempel p frokost som inneholder ca 220 kcal: 2 brdskiver med magert plegg eller 4 knekkebrd eller en porsjon havregrt eller omelett av 2 egg eller 40 gr kornbalnding med melk eller yoghurt og litt trket frukt.

Eksempel p lunsj som inneholder ca 330 kcal: 3 brdskiver med plegg, fiskesuppe, salat eller omelett.

Eksempel p middag som inneholder ca 600 kcal: 150-200 gr laks med tilbehr eller 200 gr kyllingfilet i surst saus eller plsesuppe med grnnsaker og 150 gr mager plse.

Der er noen eksempler. I begynnelsen br du veie en del av maten s du vet snn ca hvor mye alt veier. S du ikke spiser for mye eller for lite til noen mltider. Etter en liten stund kommer du til huske snn ca hvor mye en laksefilet eller kyllingfilet eller en skive med gulost eller kokt skinke veier.

En ting som er veldig viktig er PLANLEGGE alle mltidene, slik at du ikke gr for lenge mellom hvert mltid.

Jeg tror ikke lavkarbo er bra i lengden. Jeg har prvd det s vidt det var, og det er ikke lettere flge enn andre "dietter" eller hva man skal kalle det. Jeg er hvertfall vant til spise brd til frokost og kvelds og snn...
Karen   Postet: 05.11.2012  kl:22:47
Alt handler om innta mindre energi ( kalorier ) enn en bruker. Selv hater jeg trene og da jeg skulle ta av mtte jeg passe p det her. N har jeg tatt av 17 kilo uten trene men kun inntatt 1400 kalorier per dag. ( ca 1 kilo ned pr uke ) Jeg spiser omtrent ikke brd da det er mer energi i det enn knekkebrd og jeg ble mettere av knekkebrd kjente jeg. Issalat, kyllingplegg, agurk, linser,bnner, mager youghurt, frukt og br, grnnsaker, cottage cheese ++ Det finnes mye mettende og sunt uten for mye kalorier i. Men spis minst mulig ris og pasta. Der er det 350 kalorier pr 100 g, og 100 g er ikke mye. Jeg kjpte meg en bok hvor antall kalorier stod og skrev ned morgendagens mltid kvelden fr. Etterhvert ble det innlrt og n trenger jeg ikke telle mer. Men selv om du tror du spiser sunt s m du huske at for mye sunt kan gi deg mer energi enn du bruker og da gr du ikke ned i vekt selv om det er sunt. Derfor er det litt vanskelig med lavkarbo. Du m likevel ikke spise mer energi enn du bruker selv om du velger lavkarbo. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil men ikke til enhver tid. Husk uansett at dette er noe du skal kunne leve med over tid ; ) Lykke til.
Mamma Hill 91 - stolt tobarnsmor   Postet: 06.11.2012  kl:11:25
Lavkarbo er en kjempe diett om kroppen din trives med den... Anbefaler bloggen www.charlotte1987.blogg.no for masse gode tips, rd, gode oppskrifter osv.

Skal du p lavkarbo eller ketolyse? (det er mer sprsml hva tenker du p max grensa p karbohydrater pr dag... under 30g eller mellom 30-70g? osv...)

Bare for nevne, vis du gr p spesiellt ketolyse er de 2 frste ukene litt harde kanskje, hvor kroppen skal g fra karbohydrater til fett som energi, s det er en tilvenning periode vor hodetpine kan feks komme... Det er en type apstidenser, s vis du skal inn i det s ikke gi opp med en gang. Det er bare kroppen som er vant med karbohydrater og man skal avenne seg det.

Drikk masse masse vann, og i starten er det gjerne mye vann som skal ut.

Lavkarbo betyr ikke automatisk hyt inntak av fett, pass p at du tenker masse proteiner, litt fett men jo mindre karbohydrater du tar litt mer fett kan du ogs ta uten skade... Da fett + fett forbrenner fett men karbohydrater og fett lagrer fett... og ikke glem fiber og masse masse vann... Men rene produkter som fileer av kylling, fisk, kjtt generellt. MASSE MASSE grnnsaker, egg er ogs veldig bra.

Mange tenker lavkarbo ikke er bra i lengda, da mange tenker det innholder bare fett... Ja, lov med egg og bacon til frokost feks, men det er alltid mengden det er snakk om... Vis man varierer litt med bde fisk, kylling og kjtt produkter generellt kan lavkarbo vre veldig sunt. Man m ikke ha karbohydrater for og overleve.. Men viktig og passe p at det man eter innholder ogs de viktige vitaminene og mineralene man trenger.... Det man da ikke fr via maten, kan man ta kosttilskudd ved siden av...

Jeg trur lavkarbo kan vre veldig sunt, s lenge man ikke tenker en rettning, noe jeg trur veldig mange sosialiserer lavkarbo med... Man kan ete lav mengde karbohydrater uten og ke stort fett mengden. Det er bare det at vis man har mindre karbohydrater i kosten er det ikke fy fy med bacon en gang i blant.

som sagt, det er verdt og prve - ingen er like, s jeg vet med meg selv at jeg burde unng karbohydrater nesten helt, for kroppen blir litt syk av det.. Da jeg prvde ketolyse kuren blei jeg straks mye bedre bde psykisk og fysisk.. MEN det betyr ikke at alle fr samme reaksjon... S du m lytte til kroppen, og se hva som er best for deg.

Lavkarbo er ikke bare en diett, men ogs en livsstil... Kommer helt ann p hvem grad en vil gjre det i.

Jobber med spise problematikken min atm, jobber med og kutte mer og mer karbohydrater vekk fra hverdagen min. Jeg skal inn p lavkarbo igjen, og skal ende p dietten ketolyse da jeg har minst 108kg som skal ned... Men grunnen psykisk ustabilhet (deprisjon, angst) s prver jeg og ta det rolig og tilvenne meg rolig.... ! Men en dag er jeg tilbake i lavkarbo og i en kropp jeg trives mer.... (alts uten smerter, for mye overvekt etterhvert osv)

Blei litt rotete kanskje, men hper noe kom til nytte :)
Lioni   Postet: 06.11.2012  kl:17:04
Vil heller anbefale south beach dietten, det er en form for lavkarbo, men du skal ikke spise alt det fettet som i lavkarbo dietter. i tillegg s kan du spise s mye du vil av det du kan spise. ville googlet det. det er 3 faser. og jeg har kun lest positive ting om den, at de holder seg nede i vekt og slikt. og s er det opptrapping til vanlig sunn mat :)
abtmamma   Postet: 06.11.2012  kl:21:02
Catrine: TUSEN TAKK for kjempegod info! Skal absolutt kikke mer p det, og vurdere det! :) Igjen tusen takk, setter stor pris p tilbakemeldingen! :)
abtmamma   Postet: 06.11.2012  kl:21:05
Karen: Tusen takk for info! :) S flink du har vrt! :) Kanskje jeg ogs skal begynne telle nyaktig ja, lurt! Hjertelig takk! <3
abtmamma   Postet: 06.11.2012  kl:21:13
Mamma Hill 91: hh, TUSEN TAKK for kjempefin tilbakemelding! Kom absolutt til nytte! :) Har gtt p ketolyse en gang fr, men har ikkje helt bestemt meg for om jeg skal det n ogs.. TAKK igjen, setter stooor pris p det! :)
abtmamma   Postet: 06.11.2012  kl:21:13
Lioni: Tusen takk for tips! Skal absolutt sjekke den ut! ;)
Mamma Hill 91 - stolt tobarnsmor   Postet: 06.11.2012  kl:21:40
Bare hyggelig :)
train hard!   Postet: 11.11.2012  kl:10:14
Jeg vet ingenting om lav karbo.. Men jeg lver deg, etter 4 uker med trening s jeg sm forandrnger! og jeg bare trener 3 dager i uken! Du kan klare dette uten skeie ut ! :-) Den beste mten bli sterkere og ikke minst g ned i vekt p er trene rett og slett!

Jeg synes du er god ! :D Jeg ser p treningsmotivasjon osv nesten hver dag, og det fynker virkelig, kan senne deg et par sider om du vil det s kanskje det hjelper med treningen ? :)
abtmamma   Postet: 11.11.2012  kl:16:18
train hard!: Tusen takk for tips! :) Prver trene s ofte som jeg kan, men har en mann som jobber myyyye overtid og en liten gullgutt som skal passes p :) Men send meg gjerne sider ja! :) Er egentlig blitt ganske glad i trene :)


Designet er laget av Silje Lien.
  • Profilbilde 22, Froland
    Jeg er ei jente p 22 r fra Froland. Jeg er mamma, student og forlova. Snnen min heter Aleksander, og er verdens nydeligste. Var s heldig f han i livet mitt 11. mars 2011 :) Sommeren 2012 flyttet vi inn i huset vrt som vi holder p pusse opp. Blogger om go'gutten min, hverdag, oppussing, og bryllup. Vi skal nemlig gifte oss neste r :) Kontakt meg p: annka_89@msn.com

  • Facebook
hits